Hjelp

Her finner du hjelp og svar på spørsmål angående bestillinger fra nettbutikken www.nu3.no. Trykk på det temaet du ønsker å lese mer om.

Før du kjøper

Har du spørsmål eller trenger du hjelp før du bestiller varer? Du finner mer informasjon her.
Les mer ►

Bestilling

Hvordan bestiller jeg? Hvilke betalingsformer kan jeg velge mellom? Svar på spørsmål om bestillinger kan du lese her.
Les mer ►

Levering

Hvor er min forsending? Kan jeg få den levert til et postkontor? Svar på dette og andre spørsmål om levering finner du her.
Les mer ►

Etter kjøpet

Hvis du har spørsmål i etterkant av kjøpet ditt, finner du ønsket informasjon her.
Les mer ►

Ofte stilte spørsmål om produkter og næringsstoffer

Har du spørsmål?
Vi har svarene!

Her finner du svar på de oftest stilte spørsmålene fra våre kunder, vedrørende produkter og næringsstoffer fra vår nettbutikk.
Les mer ►

Før kjøpet:

  ▲ Tilbake

Hvordan finner jeg produkter på www.nu3.no?

Standard søk

Vårt standardsøk finner du øverst til høyre i navigasjonspanelet. Ved standardsøk kan du søke etter bestemte kategorier, navn på produsenter, merker, produkter eller virkestoffer. Du kan også søke etter sammensatte utrykk, f.eks. et spesielt produkt fra en konkret produsent.

Avansert søk

Avansert søk finner du nederst til venstre på vår hjemmeside. Med denne søkefunksjonen kan du spesifisere søket ditt mer nøyaktig, f.eks. doseringsform eller prisfiltrering.

Hvordan registrerer jeg meg på www.nu3.no?

Registrering

For å opprette en ny kundekonto hos nu3, trykker du på «Logg inn» øverst til høyre på hjemmesiden. Du vil måtte oppgi enkelte personlige opplysninger i tillegg til et selvvalgt passord. Etter vellykket registrering, vil du motta en bekreftelsesmail fra oss. Å ha en kundekonto hos nu3 har flere fordeler. Du kan f.eks. til enhver tid få en oversikt over dine aktuelle og tidligere bestillinger, eller du kan spre dine forsendelser. Du slipper dermed å lete gjennom e-poster og bestillingsdokumenter, men vil ha all informasjon samlet på et sted. Du kan enkelt foreta endringer på din kundekonto, f.eks. endre passord eller leveringsadresse, om dette skulle være ønskelig.

Hvordan legger jeg produkter til ønskelisten?

Ønskeliste

Du har mulighet til å lagre produkter i ønskelisten på din kundekonto. Dette gjør du ved å trykke «Legg til ønskelisten» til høyre for produktbeskrivelsen. Her kan produktene ligge helt til du har bestemt deg for hva du skal kjøpe. Når du har bestemt deg for et produkt, kan du legge dette direkte fra ønskelisten over i handlekurven. Du må være innlogget på kontoen din for at dette skal være mulig.

Finnes det et nyhetsbrev?

Nyhetsbrev

Det kostnadsfrie nyhetsbrevet kan du bestille når du registrerer deg som ny bruker ved å krysse av for «motta nyhetsbrevet». Skulle du glemme dette, har du selvfølgelig alltid mulighet til å bestille det i ettertid via din kundekonto. Også avmelding fungerer på samme, enkle måte.

Kan jeg få råd før jeg kjøper?

Telefon

Vi hjelper deg gjerne! Våre næringsstoffeksperter er tilgjengelig på +47 23 96 08 76, mandag-fredag fra 09:30 til 18:00.

Livechat

På nettsiden kan du fra mandag til fredag (09:30-18:00) chatte direkte med våre næringsstoffeksperter.

E-post

Du kan alltid sende oss en e-post til service@nu3.no. Vi vil svare deg så fort som mulig.

Ofte stilte spørsmål om produkter og næringsstoffer

Du kan også se gjennom vår database. Her kan du finne svar på ofte stilte spørsmål angående produkter og næringsstoffer. Skulle du likevel ikke finne svar på det du lurer på, er det bare å kontakte oss. 

Vår database oppdateres jevnlig av våre næringsstoffeksperter, så det anbefales å kikke innom fra tid til annen.

Bestilling:

  ▲Tilbake

Hvordan kan jeg bestille?

Nettbutikk

Du kan velge blant alle produktene i vår nettbutikk. Når du har funnet noe du liker, legger du produktet og antall enheter av den i handlekurven. Når du har valgt dine ønskede produkter, trykker du på handlekurvikonet øverst i høyre hjørne. I handlekurven vil du få en oversikt over valgte produkter og antall enheter. Du har mulighet til å gjøre endringer. Når du er fornøyd med innholdet i handlekurven, kan du gå videre til betaling ved å trykke på «Til kassen».

Telefon

Vi hjelper deg gjerne! Våre næringsstoffeksperter er tilgjengelig på +47 23 96 08 76, mandag-fredag fra 09:30 til 18:00.

Hvordan kan jeg betale for varene?

  1. Kredittkort 

    Du kan benytte kredittkort og trygt og enkelt betale med MasterCard, American Express eller Visakort.
  2. Faktura

    Ved betaling med faktura kan du betale varene innen 14 kalenderdager etter levering. Dette alternativet tilbyr vi i samarbeid med vår betalingsleverandør Klarna. 

    Fakturabetaling er tilgjengelig etter vellykket kredittvurdering (se Kjøpsvilkår). Hvis forespørselen blir avslått, ber vi deg vennligst velge en av de andre betalingsalternativene. Med Klarna fakturabetaling er det dessverre ikke mulig med levering til en annen adresse enn fakturaadressen.
    For fullstendig vilkår og betingelser ved kjøp med Klarna faktura, les her.

  3. PayPal

    PayPal er et annet særlig sikkert betalingssystem for kjøp over nettet. Dersom du allerede har en PayPal-konto kan du trygt og enkelt bruke denne til å betale varene. Hvis du ønsker å opprette en PayPal-konto, eller du vil vite mer om PayPal, gå inn på bedriftens hjemmeside www.paypal.no.

Levering:

  ▲ Tilbake

Hvor blir min bestilling levert?

Varene blir levert til deg via våre logistikkpartnere DHL og Bring. Bestiller du på hverdager før klokken 12:00, behandler vi bestillingen din samme dag. Som regel tar det 4-8 virkedager før bestillingen er framme. Hvor varen blir levert, avhenger om du velger "hjemlevering" eller "levering til nærmeste postkontor" når du sjekker ut. For ekspressleveranser vil varen bli levert på døren innen 1-2 virkedager. Om du ikke har mottatt forsendelsen innen rimelig tid etter at du mottok bekreftelsen på e-post, kontakt vår kundetjeneste enten på e-post service@nu3.no eller på telefon +47 23960876.

Hva koster det for frakt?

Frakten til Norge er gratis for bestillinger over 500 kroner, bortsett fra for ekspressleveranser som koster 249 kroner. For bestillinger under 500 kroner tilkommer frakt på 59 kroner (leveranse til postkontor) eller 149 kroner (hjemlevering).

Kan jeg få bestillingen levert til et postkontor?

Det er fullt mulig å få bestillinger levert til et postkontor. Du velger da «Levering til nærmeste postkontor» som leveranse når du sjekker ut.

Kan jeg få mine varer levert til et annet land?

For levering til Sveits eller Østerrike, vennligst benytt netbutikkene www.nu3.ch eller www.nu3.at. For levering til Sverige kan du benytte www.nu3.se og til Finnland www.fi.nu3.se. Dersom du vil levere til andre europeiske land, vennligst bestill fra www.nu3.com.

Kan jeg spore sendingen min?

Så snart  pakken din er levert til DHL, får du en shipping bekreftelse med en sporingskode. Med denne koden kan du følge forsendelsen din.

Etter kjøpet:

  ▲ Tilbake

Kan jeg kansellere min bestilling?

Hvis du har lagt inn en feil bestilling kan vi selvfølgelig kansellere denne for deg, så lenge ikke varen har forlatt lageret. 

Kontakt oss på service@nu3.no eller ring på +47 23960876 (mandag til fredag fra 09:30 – 18:00). Vi vil behandle forespørselen din så fort som mulig.

Hvordan kan jeg returnere en vare?

Retur

Dersom du ønsker å returnere en vare, kan dette gjøres innen 14 dager fra du har mottat varen. Om det er feil på varen, eller du har mottatt en feil vare, ber vi deg vennligst sende et bilde av varen til service@nu3.no, slik at vi kan undersøke våre interne prosesser nærmere. 

Melding om at du ønsker å returnere en vare sendes til:
nu3 GmbH
Brückenstr. 5
10179 Berlin
Telefax: +49 (0)30 39743422
E-post: service@nu3.no

Varen sendes i retur til følgende adresse:
nu3 GmbH
c/o Postens Godssenter
0060 OSLO

Refusjon ved retur

Hvordan får jeg pengene mine tilbake?

Så fort varen har blitt returnert til vårt lager og inspisert, vil vi refundere beløpet. Refusjonen vil variere avhengig av betalingsmetode og vil iverksettes innen 14 dager fra varen er returnert.

Kredittkort: Tilbakebetalingen vil bli gjort til din kredittkortkonto. Beløpet vil synes på din kontoutskrift.

PayPal: Tilbakebetalingen vil bli gjort til din PayPal-konto. Ob der Betrag für einen erneuten Einkauf auf Ihrem PayPal-Konto verbleibt oder wieder auf Ihr Bankkonto fließt, können Sie selbst bei PayPal festlegen.

Faktura: Det gjøres et fradrag på fakturaen, tilsvarende verdien på de produktene som skal returneres. Du betaler da kun for varene du beholder. Hvis innbetalingen allerede er gjort, vil beløpet bli tilbakebetalt til en selvvalgt bankkonto. Vi ber deg da om å oppgi dine bankopplysninger,  og så snart vi har disse opplysningene vil tilbakebetalingen bli iverksatt. 

Finnes det kundeservice?

Vår kundeservice er tilgjengelig mandag til fredag fra 09:30 – 18:00. Du når oss på telefon +47 23960876. Du kan også kontakte oss via e-post: service@nu3.no. Vi svarer deg så fort som mulig.

Ofte stilte spørsmål:

  ▲ Tilbake

Vektreduksjon

Hvordan fungerer en måltidserstatter?

Med måltidserstattere er det som regel snakk om et pulver som blandes ut med enten vann eller fettfattig melk. Pulveret inneholder mange verdifulle vitaminer og mineralstoffer som gir kroppen de næringsstoffene den trenger under en diett. Samtidig har det et svært lavt kaloriinnhold, godt under det et vanlig måltid inneholder. Som del av en lavkarbo-diett bør et av to daglige måltider erstattes med en måltidserstatter. Dette bidrar til en negativ energibalanse og vekttap. Det høye proteininnholdet i en måltidserstatter dekker også proteinbehovet ditt under en diett og bidrar til opprettholdelse av metabolsk aktiv muskelmasse. Beavita Vitalkost og Modifast tilbyr populære måltidserstatningsprodukter.

Jeg vil gå (raskt) ned i vekt. Hvilket produkt er det beste?

Alle mennesker har forskjellig anlegg og ulike matvaner. Ønsker man et varig vekttap er det som regel en endring i kostholdet som kreves. For vellykket vekttap finnes det ikke et produkt som er det «beste» for alle. For deg personlig vil det beste produktet være det som passer best med dine individuelle kost- og livsstilsvaner. Når du søker etter riktig produkt, kan du spørre våre næringsstoffeksperter som mer enn gjerne hjelper deg. Men vær bevisst på hvor viktig det er å ta vare på et godt og variert kosthold og en generell sunn livsstil.

Jeg går ikke ned i vekt, til tross for at jeg bruker diettprodukter fra deres nettbutikk. Hvorfor?

Diettproduktene i vår nettbutikk kan hjelpe deg med å gå ned i vekt. De gir likevel ingen garanti for vellykket vekttap. Hvis du ikke har suksess med et produkt, kan det ha flere årsaker. Muligens oppfyller ikke produktet dine personlige kosthold- og livsstilsvaner. I så fall må du gjerne be om råd fra våre næringsstoffeksperter om hvilket produkt som best kan passe for deg.

Vær klar over at en viss minimumsvekt er nødvendig for å holde kroppen sunn. Denne vekten er også genene dine med på å bestemme. For en vurdering av kroppsvekten din, kan BMI (Body-Mass-Index) være til hjelp. BMI regnes ut ved å dividere kroppsvekten din (i kilo) på kvatdratet av høyden din (i meter).

Målenheten for BMI er derfor kg/m2. En BMI på 20-24,9 for menn og 19-23,9 for kvinner regnes som normalvekt i Europa. For å unngå undervekt anbefaler vi en diett som gir en BMI på 21 (menn) og 20 (kvinner), som sluttresultat. Ha fokus på denne verdien for å opprettholde vekten din, men husk at det er prinsipielt viktig å ta vare på et balansert kosthold og en sunn livsstil.

Helse

Jeg har en kronisk sykdom eller er under medisinsk behandling. Kan jeg likevel bruke produkter fra deres nettbutikk?

Utvalget hos nu3 er primært rettet mot friske mennesker uten kroniske sykdommer. Lider du av en kronisk sykdom, kontakt legen din i forkant av kjøpet og spør om de ønskede produktene er egnet for deg. Vi ber om forståelse for at vi ikke kan gi medisinske råd. 

Sport

Jeg ønsker å bygge opp muskler. Hvilke produkter er best?

I tillegg til riktig trening, kan bygging av muskelmasse fremmes med en målrettet ernæring. Som idrettsutøver kan du dekke ditt proteinbehov gjennom et vanlig kosthold. Trenger din individuelle ernæring ekstra proteiner eller du er (semi-)profesjonell idrettsutøver, kan et passende kosttilskudd være nyttig for å dekke ditt proteinbehov. 

Den vanligste doseringsformen for proteiner er proteinpulver. I tillegg finnes det proteinbarer og proteindrikker. Den mest populære proteintypen for kosttilskudd er myseprotein (også kjent som Whey). Dette på grunn av den høye biologiske verdien. Myseprotein kan tas både av erfarne og uerfarne utøvere, før og etter trening.

Flerkomponent-proteiner har høyest biologisk verdi av alle proteiner. Dette skyldes at de er sammensatt av flere proteinkomponenter, som er grunnen til av vi anbefaler det spesielt for nybegynnere. Naturligvis kan også erfarne idrettsutøvere bruke flerkomponent-proteiner. Hos nu3 finner du kvalitetsprodukter fra alle de beste produsentene.

Jeg ønsker å gå ned i vekt samtidig som å bygge opp muskler. Er det mulig?

I utgangspunktet er muskelbygging en såkalt anabol prosess som krever en positiv energibalanse, og således et energioverskudd. Vektreduksjon krever imidlertid en negativ energibalanse. Som regel er det derfor ikke mulig å bygge muskler samtidig som man går ned i vekt. Finn ut hva som er viktigst for deg. 

Hvis du først og fremst ønsker å gå ned i vekt, er det vektreduksjon du bør fokusere på. Fysisk aktivitet fremmer nedbryting av fett, samtidig som det bevarer muskelmasse. Når du har nådd ønsket vekt, kan du begynne å jobbe med muskelbygging – helst uten å falle tilbake til gamle spisevaner.
Er du idrettsutøver med et allerede godt treningsgrunnlag, kan du begynne med muskelbyggingsfasen og deretter begynne med en karbohydratfattig definisjonsfase. Husk at det er grunnleggende viktig å opprettholde et riktig kosthold og en sunn livsstil.

Annet

Får jeg kun orginalvarer hos nu3?

Hos nu3 får du kun originalprodukter av høy kvalitet, hvor vi direkte kan henvise til de representative produsentene. Slik kan den beste produktkvaliteten alltid garanteres. 

Kan produkter fra deres butikk være skadelige?

Nei. Før vi legger produkter til i vårt sortiment blir disse grundig testet av våre næringseksperter. I vår nettbutikk finner du kun produkter som sikkert kan tas av mennesker uten eksisterende helsemessige restriksjoner (ifølge produsentens retningslinjer), og det er derfor ingen grunn til nøling eller bekymring.